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LEFTONE/util/math/vector.h

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2.1 KiB
C
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#pragma once
#include <stdbool.h>
typedef union {
struct { float x, y; };
float ptr[2];
} vec2_t;
typedef union {
struct { float x, y, z; };
float ptr[3];
vec2_t xy;
} vec3_t;
typedef union {
struct { float x, y, z, w; };
float ptr[4];
vec2_t xy;
vec3_t xyz;
} vec4_t;
#define vec2(x, y) (vec2_t) {{x, y}}
#define vec3(x, y, z) (vec3_t) {{x, y, z}}
#define vec4(x, y, z, w) (vec4_t) {{x, y, z, w}}
bool vec2_valid(const vec2_t* x);
bool vec3_valid(const vec3_t* x);
bool vec4_valid(const vec4_t* x);
void vec2_add(vec2_t* x, const vec2_t* l, const vec2_t* r);
void vec3_add(vec3_t* x, const vec3_t* l, const vec3_t* r);
void vec4_add(vec4_t* x, const vec4_t* l, const vec4_t* r);
void vec2_addeq(vec2_t* x, const vec2_t* r);
void vec3_addeq(vec3_t* x, const vec3_t* r);
void vec4_addeq(vec4_t* x, const vec4_t* r);
void vec2_sub(vec2_t* x, const vec2_t* l, const vec2_t* r);
void vec3_sub(vec3_t* x, const vec3_t* l, const vec3_t* r);
void vec4_sub(vec4_t* x, const vec4_t* l, const vec4_t* r);
void vec2_subeq(vec2_t* x, const vec2_t* r);
void vec3_subeq(vec3_t* x, const vec3_t* r);
void vec4_subeq(vec4_t* x, const vec4_t* r);
void vec2_mul(vec2_t* x, const vec2_t* l, float r);
void vec3_mul(vec3_t* x, const vec3_t* l, float r);
void vec4_mul(vec4_t* x, const vec4_t* l, float r);
void vec2_muleq(vec2_t* x, float r);
void vec3_muleq(vec3_t* x, float r);
void vec4_muleq(vec4_t* x, float r);
void vec2_div(vec2_t* x, const vec2_t* l, float r);
void vec3_div(vec3_t* x, const vec3_t* l, float r);
void vec4_div(vec4_t* x, const vec4_t* l, float r);
void vec2_diveq(vec2_t* x, float r);
void vec3_diveq(vec3_t* x, float r);
void vec4_diveq(vec4_t* x, float r);
float vec2_pow_length(const vec2_t* x);
float vec3_pow_length(const vec3_t* x);
float vec4_pow_length(const vec4_t* x);
float vec2_length(const vec2_t* x);
float vec3_length(const vec3_t* x);
float vec4_length(const vec4_t* x);
float vec2_dot(const vec2_t* l, const vec2_t* r);
float vec3_dot(const vec3_t* l, const vec3_t* r);
float vec4_dot(const vec4_t* l, const vec4_t* r);
float vec2_cross(const vec2_t* l, const vec2_t* r);
/* TODO(catfoot): add vec3_cross function */